Koningsdag

Elk jaar organiseert Stichting Udenhouts Belang diverse activiteiten op Koninginnedag, sinds 2014 is dit op 27 april ”Koningsdag”.

’s Morgens om 9.00 uur starten we met een wandeling. Dit is een leuke tocht van ongeveer 5 kilometer door Udenhout waarbij een ieder uitgedaagd wordt om onderweg de adressen te noteren van de foto’s die iedereen meekrijgt. Dit is een flinke puzzel!

Halverwege de wandeling wordt de wandelaar voorzien van iets te drinken bij t Gilde Sint Joris. De kinderen kunnen hier mee doen aan een wedstrijd voor het Koningsschieten. Er moet geschoten worden op 3 ballonnen, en met de kruisboog op punten. De winnaar wordt uitgeroepen tot  Jeugdkoning van Udenhout.

Aan het einde van de wandeltocht is er een medaille voor iedereen die de tocht heeft voltooid.

Na snel thuis iets te eten vangt de spelletjes middag en vrijmarkt op het Theaterplein aan.

Aan de zijkant van het plein is er ruimte gemaakt voor een kindervrijmarkt. Hier mogen de kinderen tegen een kleine symbolische vergoeding hun spullen te koop aanbieden.

Tegelijkertijd kunnen kinderen meedoen  op het plein  met Oud Hollandse kinderspelen. De kinderen kunnen aan een twintigtal spelen meedoen, worden geschminkt, krijgen popcorn, een ijsje en een glaasje ranja aangeboden, terwijl hun ouders, alles overziend,  kunnen genieten op een gezellig terras bij ontmoetingscentrum ’t Plein.

Koninginnedag 2013

Koninginnedag 2011