Busreis voor ouderen vanaf 65 jaar

GRATIS BUSTOCHT VOOR SENIOREN (65+)
UIT UDENHOUT

Datum : woensdag 19 juni 2019.
Vertrek : 13.00 uur; de bussen staan vanaf 12.30 uur op het Tongerloplein.
Koffietafel : om ongeveer 17.00 uur bij ‘t Plein.
Einde : om ongeveer 19.00 uur.
Kosten deelname : gratis voor personen die op 1 juni 2019, 65 jaar of ouder zijn, voor de partner jonger dan 65 jaar € 12,50.
Betalen : bij aanmelding.
Aanmelden : uiterlijk 13 juni a.s.
bij: Connie Slenders, Tuinstraat 52 of via mail naar: connieslenders@hetnet.nl

Inschrijfformulier: zie De Wegwijzer.

Ontstaan:

Op 25 juli 1950 verzoeken A.Ypelaar en C. van Berkel, beiden inwoners van Felixgesticht, Stichting Udenhouts Belang om mee te helpen bij het organiseren van een uitstapje voor de ouden van dagen. Dit uitstapje zou dan per autobus plaats vinden.

Daar werd zeer enthousiast op gereageerd en op 21 juli 1951 vindt het eerste uitstapje plaats, niet per autobus maar met particuliere auto’s. De ouden van dagen brengen een bezoek aan het Tilburgse Dierenpark en de Waranda in Oosterhout hierna eindigt de middag bij Bos en Duin met een Brabantse koffie tafel. Een traditie was geboren.

Door de jaren heen zijn ook de ouden van dagen van Biezenmortel erbij gekomen. Maar door de gemeentelijke herindeling in 1997 kwam aan deze samenvoeging een einde.

Tot op heden verzorgt Stichting Udenhouts Belang kosteloos de busreis voor ouderen vanaf 65 jaar.

Ieder jaar is de bestemming anders en altijd word er afgesloten met een goed verzorgde koffietafel bij ‘T Plein.

Foto’s busreis 13 juni 2013